Hyppää sisältöön

Missä ja milloin tapahtuu eniten tapaturmia? Milloin palovaroittimen paristot kannattaa vaihtaa? Mikä on kotivara? Miten estää onnettomuus ja miten toimia onnettomuustilanteessa?

Me haluamme tehdä sinun arjestasi turvallisemman. Tärkein tavoitteemme kuitenkin on, että myös sinä tiedät ja tunnet mahdollisuutesi vaikuttaa jokapäiväiseen turvallisuuteen. 

Tavoitteemme on saada sinut varautumaan onnettomuuksiin ja häiriötilanteisiin – ennalta.

Turvallisuusviestinnän avulla haluamme lisätä tietoisuutta erilaisista kodin ja muun toimintaympäristön turvallisuuteen vaikuttavista asioista ja oikeista toimintatavoista. 
Osallistumme suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti erilaisiin tapahtumiin lisätäksemme turvallisuustietoutta. Järjestämme myös itse tapahtumia esimerkiksi valtakunnallisina teemapäivinä. Tällaisia ovat muun muassa:

  • marraskuun lopulle sijoittuva paloturvallisuusviikko ja siihen liittyvä Päivä paloasemalla -tapahtuma
  • 8.-luokkalaisille suunnattu NouHätä-kampanja
  • hätänumerosta muistuttava 112-päivä. 

Tutustu tapahtumiin tapahtumasivuilla PaloturvallisuusviikkoNou Hätä ja 112-päivä.

Tilaisuuksissa ja muussa viestinnässä opastamme turvallisuuteen liittyvissä asioissa.
Turvallisuusviestintää tehdään myös valvontatoiminnan yhteydessä ja siihen osallistuu henkilökuntamme aina palotarkastajista pelastajiin. Sopimuspalokunnat tukevat turvallisuusviestintätyötä merkittävästi osallistumalla tapahtumiin ja esimerkiksi esittelemällä paloautoa tai järjestämällä alkusammutusharjoituksia.

Pelastuslaitoksen ajankohtainen turvallisuusviestintä näkyy myös sosiaalisessa mediassa: 
FacebookTwitter sekä Instagram.


 

Pelastuslaitoksen asiakaspalvelu (24 h)

Tilannekeskus/vaihde  p. 09 8394 0000
tilannekeskus(at)vantaa.fi

Henkilökohtaiset yhteydenotot:
etunimi.sukunimi(at)vantaa.fi

Päivystävä palotarkastaja

arkisin klo 9–15  p. 09 839 50475
paivystavapalotarkastaja(at)vantaa.fi