Kontaktuppgifter
- Nödnummer 112
-
För alla akuta nödsituationer, ring 112.
- Postadress
-
Gustavus Adolfsgatan 76
67200, Karleby - Kundtjänst (mån-fre kl. 9-14)
-
tel. 040 829 4111
virkaposti.kp(ät)pelastustoimi.fi
Anvisningar, råd, säkerhetskommunikation och fakturering. Dagliga ärenden.turvallisuuspalvelut.kp(ät)pelastustoimi.fi
Offentliga evenemang, tillfälliga bostäder, strukturell brandsäkerhet, räddningsplaner, fyrverkerier, kemikalier, skyddsrum och ärenden relaterade till brandinspektioner. - Jourhavandet brandmästare (24/7)
-
tel. 040 735 2911
Olycksrapporter, rapporter om öppen eld. - Räddningsledare
-
Topi Puronhaara
tel. 040 652 4693
topi.puronhaara(ät)pelastustoimi.fi
Direktör för räddningsväsendet, strategisk planering och genomförande.
Nätfakturor
Mellersta Österbottens välfärdsområde tar endast emot nätfakturor. Behandlingen av pappersfakturor har avslutats vid utgången av år 2024.
Faktureringsadress (faktureringsadressen ska finnas med på fakturor):
Mellersta Österbottens välfärdsområde (obligatorisk)
Ansvarig enhet
003732213254 (obligatorisk)
Nätfakturornas förmedlingsuppgifter:
Nätfakturaoperatör: CGI Suomi Oy
Förmedlarens kod: 003703575029
Nätfakturaadressen för fakturans mottagare (EDI-kod): 003732213254
FO-nummer: 3221325-4
Fakturorna dirigeras på basis av beställarkoden. Den fyrsiffriga beställarkoden förmedlas i en Finvoice-fil.
Av nätfakturor som skickas till Soite ska framgå åtminstone kostnadsställe eller beställarkod (t.ex. 4070). Om uppgiften fattas från fakturan kan fakturan inte behandlas utan returneras till den som skickat den.
På Finvoice-faktura är beställarkoden numerisk, dvs. till exempel 1010 (det är inte tillåtet att skriva text/namn i fältet).
Den fyrsiffriga beställarkoden/det fyrsiffriga kostnadsstället förmedlas på nätfakturan utan några andra tecken. Systemet prioriterar sökningen av beställarkod/kostnadsställe i följande ordning:
- OrderIdentifier
- BuyerReferenceIdentifier
- ProjectReferenceIdentifier
- AgreementIdentifier
- DeliveryOrganisationName-
Till en faktura som baserar sig på en beställning eller ett avtal ska dessutom läggas till ett beställningsnummer eller avtalsnummer.
Vi ber beakta att fakturorna returneras automatiskt till dem som skickat dem om de inte uppfyller de ovannämnda kraven.
Hur nätfakturor skickas via leverantörsportalen
Om ert företag inte har möjlighet att skicka nätfakturor, är det möjligt att skicka nätfakturor till välfärdsområdet avgiftsfritt via leverantörsportalen.
Om ni vill ta i bruk tjänsten, kontakta vänligen först ostoreskontra.soite(at)monetra.fi. Efter det får ni e-post om att ni fått rätt att använda Leverantörsportalen (e-posten skickas av toimittajaportaali(at)cgi.com)
Efter att ni fått rättigheterna för användning, kan ni logga in i Leverantörsportalen. Komplettera först företagets uppgifter i Inställningar-fliken Efter det kan ni skapa en faktura: https://www.laskuhotelli.fi/portaali